laupäev, 5. september 2015

Esimene kuu

Pole tükk aega leidnud aega, et siia midagi kirjutada. Koguaeg on nii palju tegevust ja isegi kui ei ole tegevust, olen ma nii väsinud ja magan. Millegipärast olen ma siia tulles olnud koguaeg unine, uimane ja tahan magada aga samas ei taha millestkist ilma jääda, seega üritan unega võidelda. Eile sai mul täis 1 kuu olles Mehhikos. Ei saagi aru, kas aeg on kiirelt läinud või ei ole, hetkel ei oska sellele vastust anda. Isegi natuke veider tunne on siin olla, samal ajal kui minu eesti sõbrad ja klassikaaslased lähevad kooli..Koolis käin ma hetkel lõpuklassis mis on informaatika kallakuga, kus õpitakse matemaatikat ja füüsikat. Varem käisin õega samas klassis, mis on meditsiini kallakuga ja seal õpitakse bioloogiat ning keemiat. Pole vist maininud veel oma kooli nime, kooli nimeks on- Colegio de Bachilleres No. 56 Ixtepec ehk lühemalt COBAO Pl 56.
 Mul on võimalus käia küll kõikides klassides aga kõige rohkem on siiamaani meeldinud informaatika kallak ja sealsed klassikaaslased. Kuigi mina eriti kaasa midagi tegema ei pea, on ikkagi tore aidata millegagi oma klassikaaslasi või üritada kaasa mõelda. Eile kirjutasin oma klassiõe arvutis tunnis mingisugust wordi dokumenti, mille teema oli "muusika". Klassiõde imestas selle üle, kuidas ma nii kiiresti kirjutan hispaania keeles, ise ma ei pannud seda eriti tähelegi enne kui ta seda mulle ütles. Eelmine nädal käisime ema ja oma AR'iga Salina Cruzis immigratsiooniametis, Walmartis ja sellega seotud ostukeskustes, mis olid väga suured ja seal oli ka ostukeskuse suurune kino "Cinemex" kuhu me plaanime sõpradega minna. Varsti peaks ka kätte saama oma Mehhiko ID kaardi. 
Sain ka oma esimese päevitamise siin tehtud, mis kestis max 20 minutit kuna päike on nii kuum ja raske on olla sellises püsivas kuumuses, kui tuul väga üle ei käi. Selle nädala esmaspäeval käisime "callendal", mis on Mehhiko pidu- kõigepealt kogunetakse kogunemispunkti ja tantsitakse-lauldakse orkestri saatel ja hiljem kõnnitakse läbi peaaegu pool linna, vahepeal tehakse pause ja tantsitakse jälle orkestri saatel. Ma pole vist mitte kunagi nii palju tantsinud kui Callendal, mehhiklastele meeldib kohe väga tantsida! Callendal peavad seljas olema rahvariided, mis näevad välja sellised:



Mis mulle väga meeldib on see, et siin on eraldi poed, mis on mõeldud juurviljade ja puuviljade ostmiseks. Olen seal väga tihe külastaja kuna need asjad on ikka viimase peal! Ühed suured lemmikud on Rambutanid, mis näevad välja sellised:




Ise ma usun, et olen oma riigi valikuga üsna rahul ikkagi, Mehhiko inimesed on väga soojad, jutukad ja alati rõõmsad. Vahet pole, kas sa tunned inimest või mitte aga juba esimesel korral saad väga jutule ja positiivseid emotsioone. Tänaval mööda kõndides soovitakse üksteisele head päeva ja head õhtut, oleneb kellaajast. Kui poes käid hakkavad müüjad rääkima ja pakuvad sulle asju või küsivad heaga, kas nad saavad kuidagi aidata, midagi anda või otsida. Väga hea on minna kuskile, kui sa oled oodatud ja võetakse hästi vastu. Üks minu suurimatest lemmikutest siin linnas on kohvik "cafe Bacaanda", mis on lausa viimase peal ning kus ma suurema osa oma ajast veedan.

Mis aga veidi veider on see, et mulle pole siiamaani õieti kohale jõudnud, et ma siin olen.. teisel pool maakera ja põhimõtteliselt täiesti üksi, ometigi on küll hea pere ja head sõbrad aga mu süda jäi Eesti kuigi ma ei igatse oma koduriiki palju ja olen rahul sellega, kuhu ma jõudnud olen ja kus ma olen. Ilmad on siin väga soojad ja koguaeg on meeletult palav, viimasel ajal on olnud kuskil 35 kraadi ja vahel kuni 40. Terve augusti kuu ei müristanud siin kordagi ega polnud ühtegi halba ilma, nüüd septembrist on hakanud pidevalt müristama ja õhtuti on äikesetormid. Kui siin tavaliselt vihma sajab, siis juhtub see nii, et on ilus ilm, päike paistab ja juba sekundite/minutite pärast oled läbimärg ja siis on jälle ilus ilm. Nagu duši all käiks korra. :D

Mis veel on teistmoodi on see, et siin ei ole põhimõtteliselt olemas pakette telefonile, et käia internetis jne. Siin on võimalusteks näiteks, et maksab 700 peesot ehk laias laastus 41,1€ ja saad 700MB, kõneminuteid jne. Kui tahad saada paketti, siis sul peab olema esindusest ostetud telefon, näiteks TelCel'ist nende nimeline telefon, ostma seal kõnekaardi ehk "chip"i ja siis ostma endale oma MB'id või GB'id. Internet on siin väga-väga kallis ja väga paljudel ei ole seda ning peamine suhtlusvahend on neil Whatsapp. Facebookis nad kõige aktiivsemad pole. 


(Minu linna väiksem park)



(Kirik, see oli Callenda sihtpunktiks)


(Kallis sai oma sünnipäeva paki lõpuks kätte, mis alustas oma teekonda 18 august ja jõudis 2 september)


(Sõbranna pisike armas koer Kylie)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar